Listar Científica por título

Ordenar por:Orden:Resultados:

  • ARIZMENDI GONZALEZ, GRACIELA (Universidad Autónoma del Estado de México, Universidad del Norte de Texas, 2011-08-30)
    Mexican students learning English as a second language (ESL) face difficulties in listening due to factors such as anxiety and lack of strategies to deal with listening. Some listening training sessions to provide learners ...
  • FLORES LUCAS, GUSTAVO (Universidad Autónoma del Estado de México, 2014-11)
    El problema de la subtitulación en videojuegos no sólo obedece a los aspectos técnicos del juego, sino del lenguaje mismo. Los acertijos, los juegos de palabras y las instrucciones son elementos que requieren ser traducidos ...
  • Gopar Silva, María de los Remedios Alma; Estrada Cortés, María Estela (Universidad Nacional Autónoma de México - FES Zaragoza, 2019-01)
    The article introduces an action-research project focused on how teachers used authentic material in the English lesson. Moreover, a course was offered to teachers of English at FES Zaragoza, UNAM, from the collaborative ...
  • Bangle Villavicencio, Barbara Rose; Ballesteros Sentíes, Yolanda Eugenia (ANUPI Asociación Nacional Universitaria de Profesores de Inglés, A.C, 2019)
    Among the many challenges that teacher education programs face is fostering reflective practice in the future teachers. The difficulty is increased in distance education programs where face-to-face contact between students ...
  • MORALES VELAZQUEZ, NADIA IRERI (Universidad Autónoma del Estado de México, 2012-09)
    La presente investigación muestra un caso concreto de las lenguas en contacto. En la actualidad cada vez es más evidente la relación que existe entre el inglés y el español. Existen factores geográficos, históricos y ...

Buscar en RI


Buscar en RI

Usuario