Please use this identifier to cite or link to this item: http://ri.uaemex.mx/handle20.500.11799/67928
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorELVIRA IVONE GONZALEZ JAIMESen_EU
dc.contributor.authorELISEO SUAREZ MUNGUIAen_EU
dc.creatorELVIRA IVONE GONZALEZ JAIMES-
dc.creatorELISEO SUAREZ MUNGUIA-
dc.date2016-01-
dc.date.accessioned2018-07-18T06:00:34Z-
dc.date.available2018-07-18T06:00:34Z-
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/20.500.11799/67928-
dc.identifier.urihttp://ri.uaemex.mx/handle20.500.11799/67928-
dc.descriptionObjective is adapted, validated and standardized questionnaires one for graduates and one for employers; both questionnaires have specific data and share the income requirements. Requirements expressed in skills needed to enter the labor market. The goal is to have common denominators between the two sectors so that there is correspondence between the demand and supply of employment. Quasi-experimental design with two phases was applied; both contain cross-sectional descriptive and analytical analysis. The first phase has a 516 our graduates to perform validation of the items adaptation. The second has a 24 our companies where items are validating and standardization. The items that make up the questionnaires have concurrent validity of construct 80 % greater reliability and inter-groups was r2> 0.75 at p <0.05. Overall, the total scale of the questionnaire obtained a reliability of α = 0.8332.-
dc.descriptionEl objetivo de este trabajo fue adaptar, validar y estandarizar dos cuestionarios, uno para egresados y otro para empleadores; ambos cuestionarios presentan datos específicos y comparten los requisitos de ingreso, los cuales son expresados en las competencias que se requieren para ingresar al mercado laboral. La meta es obtener denominadores comunes entre ambos sectores para que haya correspondencia entre la demanda y la oferta de empleo. El método utilizado fue de diseño cuasiexperimental con dos fases, ambas con cortes transversales y análisis tanto descriptivo como analítico. En la primera fase hubo una muestra de 516 egresados y en la segunda fase una muestra de 24 empresas para realizar la adaptación y validación de los ítems. En los resultados, los ítems que integran los cuestionarios presentan validez concurrente de constructo mayor al 80 % y confiabilidad inter-grupos de r2 >0.75 en p<0.05. En términos generales, la escala total del cuestionario obtuvo una confiabilidad de α=0.8332-
dc.languagespa-
dc.publisherRevista Interamericana para la Investigación y el Desarrollo Educativo-
dc.relationVol.;6-
dc.relationNo.;12-
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0-
dc.source2007-7467-
dc.subjectegresados-
dc.subjectempleadores-
dc.subjectcompetencias laborales-
dc.subjectinfo:eu-repo/classification/cti/5-
dc.titleAdaptación, validación y estandarización de cuestionarios para egresados y empleadores en el Estado de México-
dc.typearticle-
dc.audiencestudents-
dc.audienceresearchers-
item.grantfulltextnone-
item.fulltextNo Fulltext-
Appears in Collections:Producción
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.