Please use this identifier to cite or link to this item: http://ri.uaemex.mx/handle20.500.11799/79989
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRAFAEL HERNANDEZ ESPINOSAen_EU
dc.creatorRAFAEL HERNANDEZ ESPINOSA-
dc.date2017-12-
dc.date.accessioned2019-01-30T07:01:03Z-
dc.date.available2019-01-30T07:01:03Z-
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/20.500.11799/79989-
dc.identifier.urihttp://ri.uaemex.mx/handle20.500.11799/79989-
dc.descriptionThe article starts out by conceiving shopping malls as one of the main scenes of urban life. That is, spaces for visibility as well as anonymity, despite their consumer vocation. This was the basis of research in microsocial interactions in two Mexico City malls. Data was acquired by the ethnographic method, combining direct observations with semi-structured interviews and photographic records. The discussion suggests that the architectural and advertising space planned fosters complex urban and commercial dynamics which are complemented with the practices of its users. The conclusion appeals to the importance of sensory experiences that offer a space not only in terms of its objects, but also the perceptive and significant processes triggered in the interactions with it and with the others.-
dc.descriptionSe parte de concebir los centros comerciales como escenarios protagónicos en la vida urbana, esto es, espacios de visibilidades a la vez que de anonimato, no obstante su vocación de consumo. Con base en ello, se indagan las interacciones microsociales en dos escenarios de estudio en la Ciudad de México. Los datos se obtuvieron mediante el método etnográfico combinando la observación directa con entrevistas semiestructuradas y registros fotográficos. La discusión plantea que el espacio planeado desde las dimensiones arquitectónica y publicitaria fomenta una dinámica urbana y comercial, la cual se ve complejizada y complementada con las prácticas de sus usuarios. Las ideas concluyentes muestran la importancia de la experiencia sensorial que ofrece un espacio, no sólo en términos de sus objetos, sino también por los procesos perceptivos y significativos que se desencadenan en las interacciones con el mismo y con los otros.-
dc.languagespa-
dc.publisherURBS. Revista de Estudios Urbanos y Ciencias Sociales-
dc.relationVol.;7-
dc.relationNo.;2-
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0-
dc.source2014-2714-
dc.subjectCentro comercial-
dc.subjectinteracción socia-
dc.subjectespacio urbano-
dc.subjectCiudad de México-
dc.subjectShopping mal-
dc.subjectsocial interaction-
dc.subjecturban space-
dc.subjectinfo:eu-repo/classification/cti/5-
dc.titleVisualidad, urbanidad y consumo: producción microsocial del espacio en dos centros comerciales de la Ciudad de México-
dc.typearticle-
dc.audiencestudents-
dc.audienceresearchers-
item.grantfulltextnone-
item.fulltextNo Fulltext-
Appears in Collections:Producción
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.