Please use this identifier to cite or link to this item: http://ri.uaemex.mx/handle20.500.11799/57869
Title: Optimización de la Asignación del Personal Docente con Base en una Evaluación Integral
Keywords: Educación Universitaria;Investigación Operacional;Administración Docente;info:eu-repo/classification/cti/5
Publisher: Comité Editorial Nacional
Description: Resumen: El desempeño del personal docente en la UAP Izcalli, actualmente se mide en conformidad con tres criterios importantes: 1) La apreciación del profesor realizada por los estudiantes, 2) La evaluación de la clase metodológica y 3) Visita a clase por personal del área académica durante el período. Esta información aunque útil, no es utilizada para la asignación de la carga laboral del docente en el período siguiente. En el presente trabajo, presentamos un modelo de programación lineal donde proponemos integrar toda la información disponible sobre el desempeño docente, de tal forma, que la asignación de profesores considere todas los aspectos; tanto de evaluación cumplimiento, así como sus restricciones. Esta propuesta de asignación, garantizará la optimización del personal docente y al mismo tiempo se reflejará en un mayor aprovechamiento del estudiante. Abstract: The competence of teachers in the UAP Izcalli currently mesuared according to three major criteria: 1)Teacher appreciation by nstudents, 2)Evaluation of methodological class and ·3) visit to class by the academic are during the period. This information, While useful, But is not used for allocating the workload of teachers in the next period. In this paper, we present a linear programming model which we propose to integrate all available information on teacher performance, so that the allocation of teachers considers all aspects; Therefore evaluation, compliance and restrictions. This proposal will ensure the optimization allocation of teachers and at the same time will be reflected in highter student achievement.
Other Identifiers: http://hdl.handle.net/20.500.11799/57869
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Appears in Collections:Producción

Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.