Mostrar el registro sencillo del objeto digital

dc.contributor Escalona Franco, María Elena Victoria
dc.contributor.author Nieves Colín, Lizet
dc.date.accessioned 2020-10-03T02:31:19Z
dc.date.available 2020-10-03T02:31:19Z
dc.date.issued 2020-09-28
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11799/109245
dc.description Como nueva carrera técnica que dio inicio en la Facultad de Odontología de la UAEM, fue importante determinar los estilos de aprendizaje propios de los Técnicos Superior Universitario en Prótesis Bucodental de la UAEM, para conocer cuales serían las estrategias de enseñanza para estos alumnos. es
dc.description.abstract Introduction: Learning styles are cognitive and physiological traits that serve as stable indicators, where accountants perceive, interact and respond to their learning environments; considered in a multimodal system is based on various styles. By their personal characteristics they are divided into: active, reflective, theoretical, pragmatic. Objective: To determine the learning styles of students of Senior Technician in Buco Dental Prosthetics (TSUBD) of the Faculty of Dentistry of the UAEM. Methodology: Descriptive and cross-cutting study, with a universe of 79 students distributed over three periods of 2018-2019, the random sample was determined with 72 students, the Cronbach Alpha was calculated as a result of 0.892 internal consistency and Alonso and Honey's CHAEA questionnaire was applied, consisting of 80 items divided into four sessions, each section of 20 items corresponds to each learning style. SPSS Ver 18 Statistical Software was used for data analysis. Results: The learning styles of the University Superior Technicians in Buco Dental Prosthetics (TSUBD), is the pragmatic style with a summation of 1,079, the reflective style obtained a summation of 1,069, followed by style, theoretical with 1,051 finally found the active learning style with a sum of 901. Conclusions: The assessment of TSUBD students dominated the pragmatic learning style which means that TSUBD students are people trying to implement ideas. They like to test new ideas, theories and techniques, and see if they work in practice. Secondly, there is reflective style which means that students who observe and analyze carefully. They like to observe and listen, they are cautious, discreet and even sometimes perhaps distant. es
dc.description.sponsorship Personal es
dc.language.iso spa es
dc.publisher Universidad Autónoma del Estado de México es
dc.rights openAccess es
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 es
dc.subject TSUBD es
dc.subject estilos de aprendizaje es
dc.subject Cuestionario Alonso y Honey es
dc.subject.classification MEDICINA Y CIENCIAS DE LA SALUD es
dc.title Estilos de aprendizaje en el Técnico Superior Universitario en Prótesis Bucodental de la UAEM es
dc.title.alternative Estilos de aprendizaje de TSUPBD es
dc.type Tesis de Licenciatura es
dc.provenance Académica es
dc.road Verde es
dc.organismo Odontología es
dc.ambito Local es
dc.cve.CenCos 20101 es
dc.cve.progEstudios 1 es
dc.modalidad Tesis es


Ficheros en el objeto digital

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Visualización del Documento

  • Título
  • Estilos de aprendizaje en el Técnico Superior Universitario en Prótesis Bucodental de la UAEM
  • Autor
  • Nieves Colín, Lizet
  • Director(es) de tesis, compilador(es) o coordinador(es)
  • Escalona Franco, María Elena Victoria
  • Fecha de publicación
  • 2020-09-28
  • Editor
  • Universidad Autónoma del Estado de México
  • Tipo de documento
  • Tesis de Licenciatura
  • Palabras clave
  • TSUBD
  • estilos de aprendizaje
  • Cuestionario Alonso y Honey
  • Los documentos depositados en el Repositorio Institucional de la Universidad Autónoma del Estado de México se encuentran a disposición en Acceso Abierto bajo la licencia Creative Commons: Atribución-NoComercial-SinDerivar 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)

Mostrar el registro sencillo del objeto digital

openAccess Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe cómo openAccess

Buscar en RI


Buscar en RI

Usuario

Estadísticas