Mostrar el registro sencillo del objeto digital

dc.contributor.author GONZALEZ DOMINGUEZ, CARLOS
dc.creator GONZALEZ DOMINGUEZ, CARLOS; 219129
dc.date.accessioned 2022-02-17T02:19:18Z
dc.date.available 2022-02-17T02:19:18Z
dc.date.issued 2021-12-24
dc.identifier.issn 2594-088
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11799/112334
dc.description Segunda parte y última de la entrevista realizada a Carlos González-Domínguez, publicada en diciembre de 2021. es
dc.description.abstract what specific problem of the society of his time did the rhetorical theory elaborated and proposed by Aristotle respond to? What distinguishes what the stagirite identified as a rhetor with respect to what is known as a sophist? What were the three types of "audiences" (and their dispositions) that the macedonian philosopher identified? Did he clearly distinguish the difference between rhetorical persuasion (directed at emotions) and apodictic argumentation (directed exclusively at reason)? Doxic truth and apodictic truth contrast in the work of this great ancient philosopher? What is the difference that he established between the syllogism (logical proofs) and entinema (beliefs)? And after 25 centuries reflection on rhetoric in the West, what is the place that the study of Aristotle’s work occupies today in the current schools of communication in Mexico? Is the teaching of this philosophical tradition really in crisis today?, and if the latter is true, why can it be asserted anyway that rhetoric "is an epistemological foundation for the communication sciences"? The previous questions were just some of the questions with which the authors had several meetings to discuss the "rhetorical-persuasive" dimension implicit in all human communication processes and the convenience that in teaching and research communication processes take much more advantage of the knowledge generated by contemporary rhetorical studies. es
dc.description.sponsorship Consejo Nacional de Enseñanza e Investigación de las Ciencias de la Comunicación. es
dc.language.iso spa es
dc.publisher Universidad Iberoamericana es
dc.rights openAccess es
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 es
dc.subject rhetoric, persuasion, Aristotle, rhetorical studies, philosophy of communication. es
dc.subject.classification CIENCIAS SOCIALES es
dc.title Diálogos en torno a la conveniencia de aprovechar los aportes de Aristóteles y de los estudios retóricos contemporáneos en el campo de la comunicación es
dc.type Artículo es
dc.provenance Científica es
dc.road Verde es
dc.organismo Ciencias Políticas y Sociales es
dc.ambito Nacional es
dc.cve.CenCos 21001 es
dc.cve.progEstudios 711 es
dc.modalidad Artículo especializado para publicar en revista indizada es
dc.type.conacyt article
dc.identificator 5
dc.relation.vol 1 (XXVIII)


Ficheros en el objeto digital

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Visualización del Documento

  • Título
  • Diálogos en torno a la conveniencia de aprovechar los aportes de Aristóteles y de los estudios retóricos contemporáneos en el campo de la comunicación
  • Autor
  • GONZALEZ DOMINGUEZ, CARLOS
  • Fecha de publicación
  • 2021-12-24
  • Editor
  • Universidad Iberoamericana
  • Tipo de documento
  • Artículo
  • Palabras clave
  • rhetoric, persuasion, Aristotle, rhetorical studies, philosophy of communication.
  • Los documentos depositados en el Repositorio Institucional de la Universidad Autónoma del Estado de México se encuentran a disposición en Acceso Abierto bajo la licencia Creative Commons: Atribución-NoComercial-SinDerivar 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)

Mostrar el registro sencillo del objeto digital

openAccess Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe cómo openAccess

Buscar en RI


Buscar en RI

Usuario

Estadísticas