Mostrar el registro sencillo del objeto digital

dc.contributor.author González Arratia López Fuentes, Norma Ivonne
dc.contributor.author Domínguez Espinosa, Alejandra del Carmen
dc.contributor.author Torres Muñoz, Martha Adelina
dc.date.accessioned 2025-10-10T22:52:14Z
dc.date.available 2025-10-10T22:52:14Z
dc.date.issued 2025-08-30
dc.identifier.issn 2011-2777
dc.identifier.issn 1657-9267
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11799/142748
dc.description El artículo forma parte del proyecto de Investigación con clave: 7292/2025SF es
dc.description.abstract Background: Resilience research requires evidence to distinguish common and differential traits that allow the infant to face a situation of crisis and/or adversity. The aim of the study is to identify the latent profiles of resilience as a function of self-efficacy, subjective well-being (life satisfaction and positive-negative affect), daily stressors and depression in schoolchildren during the Covid-19 confinement. Method: A total of 869 students of both sexes, boys (449) and girls (420) aged 10 to 13 years (M = 11.10, SD = 0.76) enrolled in different public basic education institutions, participated. The scales were applied for each of the variables of interest. A latent profile analysis (LPA) was used. Results: 5 distinct groups were identified: 1) moderate resilience, 2) vulnerable, 3) functional, 4) resilient and 5) well-adjusted. Conclusions: These profiles are useful for providing evidence regarding the different expressions of child resilience es
dc.language.iso eng es
dc.publisher Universitas Psychologica es
dc.rights openAccess es
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 es
dc.subject Psychological resilience es
dc.subject childhood es
dc.subject latent profile analysis es
dc.subject personality es
dc.subject subjetive wellbeing es
dc.subject.classification HUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA es
dc.title Latent resilience profile in schoolchildren es
dc.type Artículo es
dc.provenance Científica es
dc.road Dorada es
dc.organismo Ciencias de la Conducta es
dc.ambito Nacional es
dc.cve.CenCos 21501 es
dc.relation.vol 24
dc.validacion.itt Si es


Ficheros en el objeto digital

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Visualización del Documento

  • Título
  • Latent resilience profile in schoolchildren
  • Autor
  • González Arratia López Fuentes, Norma Ivonne
  • Domínguez Espinosa, Alejandra del Carmen
  • Torres Muñoz, Martha Adelina
  • Fecha de publicación
  • 2025-08-30
  • Editor
  • Universitas Psychologica
  • Tipo de documento
  • Artículo
  • Palabras clave
  • Psychological resilience
  • childhood
  • latent profile analysis
  • personality
  • subjetive wellbeing
  • Los documentos depositados en el Repositorio Institucional de la Universidad Autónoma del Estado de México se encuentran a disposición en Acceso Abierto bajo la licencia Creative Commons: Atribución-NoComercial-SinDerivar 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)

Mostrar el registro sencillo del objeto digital

openAccess Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe cómo openAccess

Buscar en RI


Buscar en RI

Usuario

Estadísticas