El Repositorio Institucional tendrá una ventana de mantenimiento por lo que no estará disponible el viernes 20 de septiembre en un horario de 19:00 a 21:00 hrs
Listar Tesis por título
-
Candela Figueroa, Dulce Isabel
(Facultad de Lenguas, 2014)
Le processus d´équivalence, contrairement aux autres procédures de traduction, n´est
pas clairement défini. Les théoriciens de la traduction qui utilisent le terme, se réfèrent à
différentes significations et l´illustrent ...
-
Galeana Estrada, Sergio Marcelino
(Facultad de Lenguas, 2014)
-
Ramírez Islas, Victor Manuel; Martínez, Elizabeth
(Facultad de Lenguas, 2013)
Translation is the transfer of ideas written in a text from one language to another.
The act of translation is in our current society highly useful since it is the bridge which
allows communication of people from distinct ...
-
Gómez Heredia, Juan Antonio; Matamoros Sánchez, Miriam Virginia
(Facultad de Lenguas, 2013)
During my time in the degree in languages I was able to approach the knowledge of
different areas and fascinating disciplines. I had the opportunity to meet the task of the
translator, from a close, efficient and dynamic ...
-
Montaño Delgado, José Daniel
(Facultad de Lenguas, 2013)
-
Ongay González, Francisco
(Facultad de Lenguas, 2013)
En espagnol, le verbe hacer a plusieurs sens. Un d'entre eux est celui d'un indicateur de
temporalité dans des constructions où il va accompagné d'un adjoint exprimant une durée, tel que
mucho tiempo dans la phrase hace ...
-
Blancas Santana, Sara Elena; Hernández Sánchez, Cyndi; Moore Hanna, Pauline Marion Dorothy
(Facultad de Lenguas, 2013)
English is one of the most widely spoken languages in the world and there are
some linguists who have developed measures to discover how difficult a text is
according to its content for example Type-token Ratio, Lexical ...
-
Franco González, Sandra Atenea; Bangle Villavicencio, Barbara Rose
(Facultad de Lenguas, 2013)
El presente trabajo es una propuesta de materiales para enseñar inglés a
través de la teoría de las inteligencias múltiples. Desde mi punto de vista los
alumnos necesitan diferentes tipos de materiales para aprender inglés ...
-
Mejía Vargas, Elizabeth
(Facultad de Lenguas, 2013)
IMPORTANCIA DE LA TEMÁTICA
Un problema común en los alumnos que estudian francés como lengua extranjera es
la pronunciación; en ésta se encuentra la “liaison”, un fenómeno fonético inexistente en el
español y, además, poco ...
-
Chávez Bello, Yuridiana; Ferraris Annick, Christelle
(Facultad de Lenguas, 2013)
L’objectif de ce travail est d’aider les étudiants de français de Niveau B1
(du CECR) de la Faculté de Langues à améliorer leur compréhension orale
(CO) en utilisant des stratégies cognitives et métacognitives.
Souvent, ...
-
Alanis Contreras, Erika Lizbeth; Fierro Moreno, Elizabeth; Reyes Contreras, Miguel
(Facultad de Lenguas, 2013)
The necessity to adapt to economic, social and political changes which occur from
the post-war makes possible that English for Specific Purposes became a boom,
even though this approach has been known since 1920, according ...
-
González Olvera, Nelly Maricruz; Monroy Vilchis, Mónica Anabel
(Facultad de Lenguas, 2013)
Actualmente vivimos en un mundo globalizado donde la lengua inglesa ha
alcanzado un gran auge a nivel mundial, se considera como una de las lenguas más
importantes en la actualidad y es un idioma muy recurrente como vía ...
-
Montes de Oca Gutiérrez, Marco Antonio
(Facultad de Lenguas, 2013)
-
Flores Dimas, Adriana
(Facultad de Lenguas, 2014)