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dc.contributor.author FERNANDEZ CERVANTES, VICTOR
dc.contributor.author GARCIA ROMERO, ARTURO
dc.contributor.author Ramos Corchado, Marco Antonio
dc.contributor.author MENDEZ VAZQUEZ, ANDRES
dc.creator FERNANDEZ CERVANTES, VICTOR; 225750
dc.creator GARCIA ROMERO, ARTURO; 21359
dc.creator Ramos Corchado, Marco Antonio; 37345
dc.creator MENDEZ VAZQUEZ, ANDRES; 95644
dc.date.accessioned 2016-03-16T17:17:56Z
dc.date.available 2016-03-16T17:17:56Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=61541546010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11799/39489
dc.description Automatic human facial recognition is an important and complicated task; it is necessary to design algorithms capable of recognizing the constant patterns in the face and to use computing resources efficiently. In this paper we present a novel algorithm to recognize the human face in real time; the systems input is the depth and color data from the Microsoft KinectTM device. The algorithm recognizes patterns/shapes on the point cloud topography. The template of the face is based in facial geometry; the forensic theory classifies the human face with respect to constant patterns: cephalometric points, lines, and areas of the face. The topography, relative position, and symmetry are directly related to the craniometric points. The similarity between a point cloud cluster and a pattern description is measured by a fuzzy pattern theory algorithm. The face identification is composed by two phases: the first phase calculates the face pattern hypothesis of the facial points, configures each point shape, the related location in the areas, and lines of the face. Then, in the second phase, the algorithm performs a search on these face point configurations.
dc.format application/pdf
dc.language.iso eng es
dc.publisher Instituto Politécnico Nacional
dc.relation http://www.redalyc.org/revista.oa?id=615
dc.rights Computación y Sistemas
dc.rights openAccess es
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.source Computación y Sistemas (México) Num.3 Vol.19
dc.subject Computación es
dc.subject Kinect es
dc.subject RGBD es
dc.subject fuzzy logic es
dc.subject face detection es
dc.subject face segmentation es
dc.subject.classification INGENIERÍA Y TECNOLOGÍA
dc.title Facial Geometry Identification through Fuzzy Patterns with RGBD Sensor es
dc.type Artículo es
dc.provenance Científica es
dc.road Dorada es
dc.ambito Internacional es
dc.audience students es
dc.audience researchers es
dc.type.conacyt article
dc.identificator 7


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  • Título
  • Facial Geometry Identification through Fuzzy Patterns with RGBD Sensor
  • Autor
  • FERNANDEZ CERVANTES, VICTOR
  • GARCIA ROMERO, ARTURO
  • Ramos Corchado, Marco Antonio
  • MENDEZ VAZQUEZ, ANDRES
  • Fecha de publicación
  • 2015
  • Editor
  • Instituto Politécnico Nacional
  • Tipo de documento
  • Artículo
  • Palabras clave
  • Computación
  • Kinect
  • RGBD
  • fuzzy logic
  • face detection
  • face segmentation
  • Los documentos depositados en el Repositorio Institucional de la Universidad Autónoma del Estado de México se encuentran a disposición en Acceso Abierto bajo la licencia Creative Commons: Atribución-NoComercial-SinDerivar 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)

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